Σύμφωνα με πληροφορίες του kathimerini.gr, μεταξύ των εγγράφων που έχουν στην διάθεσή τους οι καταγγέλλοντες περιλαμβάνεται και επίσημο έγγραφο, διευθυντή Υπηρεσίας του πρώην υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, όπου αναγνωρίζεται η παραβίαση, εκ μέρους του αναδόχου, σειράς περιβαλλοντικών όρων.Του Δημήτρη Λάππα
Για σωρεία παραβάσεων και αθέτηση συμβατικών της υποχρεώσεων, καταγγέλλουν, φορείς και κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής, με επιστολή τους, προς τον υπουργό Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα και τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Τέντε, την εταιρία «Νέα Οδό», στην οποία έχει εκχωρηθεί η εκμετάλλευση των οδικών αξόνων «Αθήνα -Μαλιακός (τμήμα ΠΑΘΕ)», του «Συνδετήριου Κλάδου Σχηματάρι - Χαλκίδα» και του «Άξονα Αντιρρίου - Ιωαννίνων». Επιγραμματικά, υποστηρίζουν, ότι η κοινοπραξία «Hellenic Autopistas» (κατασκευαστικός «βραχίονας», της «Νέας Οδού»):
- δεν υλοποίησε σειρά εργασιών και κατασκευών που έπρεπε να έχουν περατωθεί, το αργότερο μέχρι τον Αύγουστο του 2009,
- καταστρατήγησε την πολεοδομική νομοθεσία και,
- δεν τήρησε περιβαλλοντικούς όρους, απαραίτητους για την λειτουργία της εθνικής οδού.
Επισυνάπτουν, μάλιστα, έγγραφα, σύμφωνα με τα οποία ο «ανεξάρτητος μηχανικός» (που λειτουργεί ως ενδιάμεσος κρίκος, μεταξύ του δημοσίου και του αναδόχου), πιστοποίησε, αναληθώς, ως εκτελεσθείσες, εργασίες που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί, μέχρι τον Αύγουστο του 2009. Το δημόσιο, όμως, δεν εξέφρασε αντιρρήσεις επί των συγκεκριμένων πιστοποιήσεων
Έτσι, όχι μόνον δεν ενεργοποίησε τις προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες, ύψους είκοσι τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ (για καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων), αλλά κατέβαλε (τον Δεκέμβριο του 2007 και τον Σεπτέμβριο του 2009), τις δύο δόσεις χρηματοδοτικής συμβολής του, στο έργο, ύψους εκατόν τριάντα δύο εκατομμυρίων ευρώ. Όλα αυτά, σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, αποτελούν «γεγονότα αθέτησης παραχωρησιούχου» και δίνουν στο δημόσιο το δικαίωμα να καταγγείλει την σύμβαση παραχώρησης, επιβάλλοντας, μεταξύ άλλων, στην «Νέα Οδό», τις προβλεπόμενες, από την σύμβαση, ποινικές ρήτρες και απαιτώντας, την έντοκη επιστροφή των δύο πρώτων δόσεων της χρηματοδοτικής συμβολής.
Τα προβλήματα, όμως, δεν σταματούν εδώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του kathimerini.gr, μεταξύ των εγγράφων που έχουν στην διάθεσή τους οι καταγγέλλοντες (και έχουν επισυνάψει στην επιστολή τους προς τους υπουργό Υποδομών και εισαγγελέα του Αρείου Πάγου), περιλαμβάνεται και επίσημο έγγραφο, διευθυντή Υπηρεσίας του πρώην Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, όπου αναγνωρίζεται η παραβίαση, εκ μέρους του αναδόχου, σειράς περιβαλλοντικών όρων. Ωστόσο, ο ίδιος διευθυντής, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, προχώρησε στην έκδοση δεύτερου εγγράφου, με το οποίο απάλλασσε την κατασκευάστρια κοινοπραξία από την υποχρέωση εκπόνησης περιβαλλοντικών όρων για τα παράλληλα (συνοδά) έργα. Ένα ακόμη πρόβλημα αφορά στους Σταθμούς Διοδίων, κάποιοι από τους οποίους έχουν ανεγερθεί χωρίς οικοδομική άδεια, με αποτέλεσμα να θεωρούνται αυθαίρετοι. Η Πολεοδομία Καπανδριτίου, συνέταξε τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα, επιβάλλοντας τα αναλογούντα πρόστιμα ανεγέρσεως και διατηρήσεως αυθαιρέτου. Ο ανάδοχος, προσέφυγε κατά της απόφασης της Πολεοδομίας. Χθες, (14.9.2010) επρόκειτο να συζητηθεί η προσφυγή, αλλά πήρε αναβολή.
Ειδικότερα σε ότι αφορά τον «θόρυβο» που έχει δημιουργηθεί γύρω από την δημιουργία Σταθμού Διοδίων, στον Αγ. Στέφανο, πρέπει να γίνουν γνωστά τα ακόλουθα: από την σύμβαση παραχώρησης, προβλέπεται η δημιουργία Σταθμού Διοδίων, στο σημείο. Με απόφαση όμως του πρώην υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Θεμιστοκλή Ξανθόπουλου, η εγκατάσταση του συγκεκριμένου Σταθμού, μετατέθηκε για αργότερα και για την ακρίβεια, μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι οι καθυστερήσεις που σημειώνονται στον τομέα των απαλλοτριώσεων. Στο τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα, μεταξύ των άλλων προβλημάτων, έχουν «κληρονομηθεί» και τεράστιες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, ώστε να αποδοθούν οι χώροι, στον ανάδοχο, ελεύθεροι, με αποτέλεσμα, το μέλλον του έργου να είναι άδηλο.
Καθίσταται, λοιπόν, σαφές, ότι η ηγεσίες των Υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος, καλούνται να δώσουν άμεσες και ουσιαστικές λύσεις, κινούμενες ανάμεσα σε «Συμπληγάδες». Από την μια μεριά να θεραπεύσουν «αμαρτίες» του παρελθόντος και από την άλλη να επιτύχουν ρυθμούς ανάπτυξης.
Γιατί εκτός από τον τουρισμό, η «βαριά βιομηχανία» που μπορεί να δώσει αναπτυξιακή πορεία στην χώρα είναι ο τομέας των κατασκευών (ιδιωτικών και δημόσιων).
Καλούνται λοιπόν να αποδείξουν στην πράξη την ικανότητά τους να προωθήσουν την ανάπτυξη, με όρους προστασίας του περιβάλλοντος, χωρίς αγκυλώσεις και πάσης φύσεως αυτισμούς.
www.kathimerini.gr |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου