Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ STOP ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

H Ημερίδα που διοργάνωσαν στην Θεσσαλονίκη οι  Επιτροπές Ακρίβεια STOP, με τίτλο ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ και θέμα: "ΑΠΟΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ", το Σάββατο 20 Μάρτη 2010, στο κτίριο της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ, απετέλεσε ένα σημαντικό βήμα ενημέρωσης, αλλά και ανάλυσης όλων των δεδομένων τόσο του προβλήματος της κατολίσθησης στα Τέμπη, όσο και του γενικότερου ζητήματος των διοδίων σε όλην την Ελλάδα.
Η Ημερίδα είχε σημαντική επιτυχία, παρά το γεγονός ότι υπήρξε η ατυχής συγκυρία την ίδια ημέρα και σε αντίστοιχες ώρες να υπάρχουν ομιλίες του Πρωθυπουργού και του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην Θεσσαλονίκη και άλλων δύο πολιτικών αρχηγών στο συνέδριο της ΓΣΕΕ στην Χαλκιδική.
Οι ομιλητές ανέλυσαν με σαφήνεια τα ζητήματα και παρουσιάζοντας πληθώρα στοιχείων απέδειξαν τόσο τις ευθύνες της παραχωρησιούχου εταιρίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, όσο και το δίκαιο του αιτήματος για κατάργηση των διοδίων.
Στην ημερίδα παραβρέθηκε αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Βορειανατολικής Αττικής Ενάντια στα διόδια αποτελούμενη από τον Πρόεδρο της Κοινότητας Μαλακάσας ΚΩΣΤΑ ΛΙΤΣΑ και τον πρώην Πρόεδρο της Κοινότητας Βαρνάβα ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΛΛΙΑ.

Την ημερίδα άνοιξε με την τοποθέτησή της η κ. ΚΑΛΦΑΚΑΚΟΥ ΡΙΑ Καθηγήτρια του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ με θέμα: "Συμβάσεις παραχώρησης Εθνικών Οδών. Θετικές και αρνητικές πλευρές από αυτήν την μορφή χρηματοδότησης, Πρακτικές των εταιριών για μεγιστοποίηση των κερδών". Αφού ανέλυσε τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία των ΣΔΙΤ (Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), επεσήμανε ότι μπορεί το Κράτος να "οφελείται" από τις ΣΔΙΤ, αφού δεν εκταμιεύει χρήματα για τα έργα, αλλά σίγουρα ο χαμένος είναι ο πολίτης αφού  αυτός αποποληρώνει.  το έργο (δια του αντιτίμου).  Ακόμη οι μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης είναι λάθος αφού δεν μπορούν να προβλεφθούν τα οικονομικά δεδομένα μετά από 20 -30 χρόνια, συνεπώς θα πρέπει να προβλέπονται αναθεωρήσεις κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

Στην συνέχεια μίλησε η κ. ΠΕΡΚΑ ΠΕΤΥ μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας-ΤΚΜ, η οποία ανέλυσε το πόρισμα της έρευνας που πραγματοποίησε το Τ.Ε.Ε. για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη. Η έρευνα απέδειξε ότι το δυστύχημα δεν οφειλόταν ούτε σε ακραία καιρικά φαινόμενα (αφού οι βροχοπτώσεις της περιόδου αυτής ήσαν λιγότερες από άλλες περιόδους), ούτε ήταν απρόβλεπτο γεγονός (αφού η εταιρία ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. έγκαιρα είχε επισημάνει την σαθρότητα του εδάφους προς την Κοινοπραξία). Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι εκρήξεις που πραγματοποιήθηκαν για την διάνοιξη της σήραγγας.

Ο επόμενος ομιλητής ήταν ο κ. ΣΙΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Νομικός Σύμβουλος της Επιτροπής Αγώνα Ν. Πιερίας, με θέμα "Υποχρεώσεις της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., όπως προκύπτουν από την  ανάλυση των δημοσιευμένων στοιχείων", ο οποίος ανέλυσε τις νομικές ενέργειες της Επιτροπής, αλλά και τα νομικά επιχειρήματα γενικότερα ενάντια στα διόδια, καθώς επίσης και για τις υποχρεώσεις της Αυτοκινητόδρομος Α.Ε. Αναφερόμενος στο ζήτημα των Τεμπών είπε ότι είναι σαφές ότι τόσο το Δημόσιο, όσο και η Κοινοπραξία γνώριζαν προ πολλού για το πρόβλημα των Τεμπών.


Στο βήμα ανέβηκε μετά ο κ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, Πρόεδρος του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών Μακεδονίας και ανέπτυξε το θέμα: "Το εργατικό ατύχημα των Τεμπών. Ο ρόλος και οι συνθήκες εργασίας των τεχνικών στα δημόσια έργα". Αναφέρθηκε στις αυταπόδεικτες ευθύνες της Κοινοπραξίας για το ατύχημα στα Τέμπη, αλλά και γενικότερα για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα δημόσια έργα από την έλλειψη πραγματικών μέτρων ασφαλείας από τις μεγάλες κατασκευαστικές Κοινοπραξίες, με σκοπό την μεγιστοποίηση των κερδών. Τα "μέτρα ασφαλείας" που λαμβάνονται έχουν μόνο τυπικό χαρακτήρα και γι΄ αυτό τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα συμβαίνουν στον τομέα των κατασκευών μεγάλων έργων.

Παρέμβαση έκαναν στην συνέχεια ο κ. ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης Θεσσαλονίκης, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα από την διακοπή της κυκλοφορίας στα Τέμπη και στην επιβάρυνση του κόστους μεταφοράς και λόγω των διοδίων, δηλώνοντας ότι ο κλάδος του είναι στο πλευρό των επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια και ο Πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. (ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ ΤΑΣΟΣ), ο οποίος στην ουσία αποδέχθηκε τα στοιχεία της έρευνας του Τ.Ε.Ε.



Μετά τον λόγο πήρε ο κ. ΛΙΤΣΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Πρόεδρος της Κοινότητας Μαλακάσας και μέλος της Επιτροπής Αγώνα Βορειανατολικής Αττικής Ενάντια στα Διόδια, με θέμα: "Νομικές προσφυγές Ο.Τ.Α. και επιτροπών αγώνα πολιτών ενάντια στα διόδια, μηνύσεις εταιριών ενάντια στους αγωνιζόμενους πολίτες".
Ο κ. Λίτσας αναφέρθηκε στο ιστορικό ίδρυσης της Συντονιστικής Επιτροπής Βορειανατολικής Αττικής, στις νομικές προσφυγές και τις επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις - άνοιγμα των διοδίων στις Αφίδνες,  των κατοίκων της Βορειανατολικής Αττικής.
Ακόμη αναφέρθηκε στην παρέμβαση της Συντονιστικής στην Πολεοδομία Καπανδριτίου, με αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου στην ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., ύψους 7.500.000 € για αυθαίρετες κατασκευές, στην συγκρότηση Πανελλαδικού Συντονιστικού και στην υποβολή μήνυσης της εταιρίας εναντίον του για "παρακώλυση συγκοινωνιών".
Τόνισε ότι το μέτωπο ενάντια στα διόδια πρέπει να ενισχυθεί και να υπάρξει αποτελεσματικός πανελλαδικός συντονισμός, αφού τα προβλήματα, παρά τις τοπικές ιδιαιτερότητες, κατά βάση, είναι κοινά.

Επόμενος ομιλητής ήταν ο κ. ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής στο Α.Π.Θ. και συντονιστής της Επιτροπής Αγώνα Ν. Πιερίας, με θέμα: "Το κίνημα ενάντια στα διόδια στο Αιγίνιο".  Αναφέρθηκε στην συγκρότηση του κινήματος στο Αιγίνιο, τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης περιοχής και στην επιτυχία της αναστολής λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο. Τόνισε ιδιαίτερα την οικονομική ζημιά, από την λειτουργία 5 σταθμών διοδίων (!) στην Πιερία. Στόχος της επιτροπής η κατάργηση των συγκεκριμένων διοδίων.

Την ημερίδα έκλεισε ο κ. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ συντονιστής των Επιτροπών Ακρίβεια STOP Θεσσαλονίκης ο οποίος αναφέρθηκε στις ευθύνες της "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. και στα νομικά και πολιτικά ζητήματα που προκύπτουν όσον αφορά το δυστύχημα στα Τέμπη, μετά το πόρισμα του Τ.Ε.Ε. και κάλεσε την Ελληνική Δικαιοσύνη να παρέμβει. Ακόμη αναφέρθηκε στην ανάγκη καλύτερου συντονισμού στην Βόρεια Ελλάδα του αγώνα ενάντια στα διόδια, ενόψει μάλιστα και την αναμενόμενης τοποθέτησης σταθμών διοδίων στην νέα Εγνατία Οδό.

Συντονιστής της ημερίδας ήταν ο κ. ΝΟΥΛΑΣ ΝΙΚΟΣ .

Στα συμπεράσματα αυτής της πολύ ενδιαφέρουσας ημερίδας περιλαμβάνονται:
  • Η ανάγκη διεύρυνσης του μετώπου ενάντια στα διόδια με την συγκρότηση Συντονιστικών Επιτροπών σε κάθε πόλη
  • Η ένταση του αγώνα για διακοπή λειτουργία των διοδίων, όσο παραμένουν τα Τέμπη κλειστά.
  • Η υποχρέωση της Πολιτείας  να διεκδικήσει τα δικαιώματά της έναντι της Κοινοπραξίας για τις ζημιές στα Τέμπη και η ανάγκη να κινηθεί η Δικαιοσύνη, ιδιαίτερα τώρα, μετά το πόρισμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
  • Το κάλεσμα για συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσοτέρων πολιτών στην νέα κινητοποίηση - άνοιγμα των Διοδίων που αποφάσισε το Πανελλαδικό Συντονιστικό Όργανο για την Κυριακή  των Βαΐων 28 Μάρτη 2010, ώρα 12 το μεσημέρι.
ρεπορταζ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΛΙΑΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου