Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

ΓΙΑΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Επιθυμία και επιδίωξη όλων είναι η πλήρης κατάργηση των διοδίων, αλλά μέχρινα επιτευχθεί, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τις διατάξεις που ισχύουν σήμερα.
Για τους χρήστες της ΠΑΘΕ ισχύει ο νόμος 3555/2007(που κύρωσε την σύμβαση της ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ με το ελληνικό Δημόσιο).
Για τους κατοίκους των περιοχών όπου λειτουργούν διόδια,ο νόμος 2539/1997 που τους απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής διοδίων και φυσικά για όλους ισχύει το Σύνταγμα της Ελλάδας.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ,ο νόμος 3555/2007 ΦΕΚ 81 Α, προβλέπει:
- Αρθρο 24.2.2… ισχύει η αρχή καθορισμού των διοδίων –τελών, ανάλογα με την διανυόμενη από το χρήστη απόσταση.
- Αρθρο 24.1.3.. ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να μεριμνήσει για την σταδιακή εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος.
- Αρθρο 18.2.2…μέσα σε 20 μήνες ήτοι μέχρι 26/12/2008 θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί όλα τα έργα και εγκαταστάσεις στο τμήμα Μεταμόρφωση- Σχηματάρι (εκτός από τον Α/Κ Βαρυμπόπης)
- Αρθρο 18.2.3..μέσα σε 32 μήνες ήτοι μέχρι 26/12/2009 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα και εγκαταστάσεις στο τμήμα Μεταμόρφωση-Αγ.Κωνσταντίνος δηλαδή και το πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 24.2.5.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η δυνατότητα που δόθηκε στον Παραχωρησιούχο να τοποθετήσει μετωπικά διόδια στις Αφίδνες και να εισπράττει Διόδια για όλο το τμήμα των 51 χλμ από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, ανεξάρτητα από την διανυόμενη απόσταση, εκτός από το ότι έχει νομικά κενά που θα αναφερθούν στη συνέχεια, ήταν και εντελώς προσωρινού χαρακτήρα, μέχρι δηλαδή να εκπνεύσουν οι τμηματικές προθεσμίες του άρθρου 18, επομένως η λειτουργία του με τον σημερινό τρόπο είναι εντελώς αυθαίρετη και παράνομα.

ΝΟΜΙΚΑ ΚΕΝΑ ΝΟΜΟΥ 3555/2007

1. Τα διόδια στο τμήμα των 151 χλμ της ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι που έχει κατασκευαστεί από και με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαικής Ενωσης ,δεν έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα για τους χρήστες, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος τους (65% έως 90%)προορίζεται για την κατασκευή της Ιονίας Οδού στο Δυτικό τμήμα της χώρας και έτσι παραβιάζονται τα Αρθρα 4.2 και 4.5 του Συντάγματος,που ορίζουν ‘ότι οι Ελληνες έχουν ίσες υποχρεώσεις και συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

2. Η επιβολή διοδίων που αντιστοιχούν σε χρήση 51 χλμ σε όσους εισέρχονται-εξέρχονται από ενδιάμεσους κόμβους, μεταξύ των οποίων μεσολαβεί ο σταθμός των Αφιδνών (π.χ. για τα 6 χλμ από Αφίδνες μέχρι Αγ. Στέφανο, καλούμαστε να πληρώσουμε για χρήση 51 χλμ) είναι αντίθετη με τα άρθρα 24.2.2. ,24.1.3 και 24.2.5. του 3555/2007 καθώς και με το άρθρο 25 του Συντάγματος, γιατί συνιστά καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και δεν σέβεται την αρχή της αναλογικότητας.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

-Στο άρθρο 24.1.5(2) i και ii, προβλέπεται ότι ο Παραχωρησιούχος μπορεί να απαιτήσει από το χρήστη που δεν πλήρωσε, την καταβολή του εικοσαπλάσιου του αντιτίμου σαν αστική ποινή με τις ακόλουθες προυποθέσεις και διαδικασίες.
α) Πρέπει να έχει πάρει Αδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιεί κάμερες.
Β) Να στείλει στο αρμόδιο Υπουργείο την φωτογραφία των πινακίδων με σημείωση του χρόνου διέλευσης, το οποίο πρέπει μέσα σε 5 ημέρες να δώσει τα στοιχεία του κατόχου του οχήματος και στη συνέχεια ο Παραχωρησιούχος μπορεί να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής, εφ΄ όσον περάσουν 15 ημέρες και ο χρήστης δεν έχει πληρώσει.

- Η διάταξη όμως αυτή του άρθρου 24.1.5 είναι αντισυνταγματική γιατί α) δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης (άρθρο 20.2) και
Β) γιατί δίνει στο προσωπικό του Παραχωρησιούχου, που μπορεί να προσλαμβάνει οποιονδήποτε για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και με ανεξέλεγκτα προσόντα και ιδιότητες, αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (άρθρο 103.1 του Συντάγματος).

-Στο ίδιο άρθρο ρητά αναφέρεται ότι το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία και Δ.Ο.Υ) δεν έχει καμία ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής, πρόκειται δηλαδή για μια οικονομική διαφορά μεταξύ του ιδιώτη χρήστη και του ιδιώτη ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι σχεδόν βέβαιο ότι εάν ο Παραχωρησιούχος προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει από εμάς πρόστιμα, τα Δικαστήρια όπου θα προσφύγουμε θα μας δικαιώσουν και η εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της Σύμβασης του.

Όμως εκτός από την παράνομη αυθαίρετη και καταχρηστική απαίτηση καταβολής Διοδίων, η μη συμμόρφωση του Παραχωρησιούχου με τις συμβατικές του υποχρεώσεις και η αδιαφορία του Δημοσίου ,έχουν προκαλέσει προβλήματα οδικής ασφάλειας στον επικίνδυνο και ημιτελή παράπλευρο δρόμο από Αγιο Στέφανο μέχρι Μαλακάσα γιατί,
α) Για να αποφύγουν τα διόδια των Αφιδνών, σχεδόν όλα τα φορτηγά διεθνών μεταφορών, κινούνται στον παράπλευρο δρόμο που είναι γεμάτος λακκούβες και εξογκώματα, μιας και οι προδιαγραφές του δεν είναι για βαριά κυκλοφορία, δεν έχει διαχωριστική λωρίδα, ούτε κατάλληλη σήμανση, με αποτέλεσμα συνεχή δυστυχήματα και απίστευτη ταλαιπωρία. Ο παράπλευρος δρόμος αντί να εξυπηρετεί τους κατοίκους και την τοπική κυκλοφορία έχει αποκτήσει κίνηση
Εθνικής οδού.
Β) Από τη μια πλευρά (δεξιά προς Αθήνα) ο παράπλευρος παραμένει ημιτελής, αφού διακόπτεται στη Μαλακάσα από Σφενδάλη έως τις Αφίδνες ,παρακάτω στις Αφίδνες από την ιδιοκτησία ΠΑΠΑΡΟΥΝΗ και στον Αγ.Στέφανο από το στρατόπεδο της 651 ΑΒΥΠ .

Εμείς οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι των περιοχών από Αφίδνες, μέχρι Ωρωπό δεν υποκύπτουμε στο εκβιαστικό δίλημμα ή να πληρώνουμε το παράνομο χαράτσι ή να διακινδυνεύουμε τη ζωή μας στον άθλιο και ημιτελή παράδρομο ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ, δεν δίνουμε ονοματεπώνυμο, δεν παραλαμβάνουμε κανένα χαρτί και ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ την κρίση των Δικαστηρίων.
ΠΗΓΗ: DiodiaStop

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ Β.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ διοργάνωσε για ακόμη μαζική διαμαρτυρία στο σταθμό διοδίων Αφιδνών, την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009 στις 3 το απόγευμα.
Με τη παρουσία εκατοντάδων κατοίκων της Βορειανατολικής Αττικής ανοίχθηκαν τα διόδια και επιτράπηκε η ελεύθερη διέλευση των διερχομένων οχημάτων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την συνεχιζόμενη αφαίμαξη των πολιτών της περιοχής, αλλά και όλων των Ελλήνων πολιτών.
Άνθρωποι κάθε ηλικίας και κάθε οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης διατράνωσαν την απαίτησή τους για ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ.
Η αποδοχή της ενέργειας αυτής από τους διερχόμενους ήταν τεράστια.
Ο αγώνας συνεχίζεται με μεγαλύτερη ένταση μέχρι την τελική δικαίωση.


Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2009

ΤΕΤΑΡΤΗ 28/10/09 ΩΡΑ 3 μ.μ. ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΦΙΔΝΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΗ 3 μμ. στα ΔΙΟΔΙΑ ΑΦΙΔΝΩΝ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Οι χιλιάδες κάτοικοι ,εργαζόμενοι και φορείς της Βόρειας Αττικής, ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ για μια ακόμη φορά το απαράδεκτο και προκλητικό ξεπούλημα των εθνικών μας δρόμων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ γιατί οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της περιοχής μας, που έχουμε χρυσοπληρώσει την Ε.Ο., από τη φορολογία και από τα πανάκριβα διόδια που τόσα χρόνια πληρώνουμε, καλούμαστε να πληρώνουμε για έργα που το κράτος είχε και έχει υποχρέωση να κατασκευάσει και να παρέχει δωρεάν στους πολίτες.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ έντονα, γιατί αυτό επιβαρύνει περισσότερο το εισόδημα των κατοίκων και εργαζομένων περιοχής μας ,που χρησιμοποιούν την Ε.Ο πηγαίνοντας στα σπίτια και τις εργασίες τους καθώς δεν υπάρχουν παράδρομοι, ούτε αστική συγκοινωνία και κατάλληλο οδικό δίκτυο.
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να καταργηθεί η αποικιακού τύπου σύμβαση παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων. Μια σύμβαση που επιτρέπει στην «παραχωρησιούχο» εταιρεία να τοποθετεί διόδια μετωπικά και πλευρικά όπου και όσα θέλει, αδιαφορώντας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τα συγκοινωνιακά προβλήματα που δημιουργούνται ,καθώς και να αυξάνει κάθε χρόνο τις τιμές των διοδίων.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ άμεσα μαζί με το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής και τους 14 Δήμους και Κοινότητες της Βόρειας Αττικής να καταργηθούν ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ εντός της Αττικής, και ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΜΕ τον αγώνα μας με τους κατοίκους και των άλλων περιοχών της χώρας μας για ελεύθερους δρόμους χωρίς διόδια.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να κατασκευαστούν άμεσα οι παράδρομοι και τα αναγκαία έργα υποδομής για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο.
ΚΑΛΟΥΜΕ τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της περιοχής μας στη συγκέντρωση της Τετάρτης 28/10 ώρα 3 μ.μ. στα Διόδια των Αφιδνών (Προσυγκέντρωση για τις περιοχές Ωρωπού-Αυλώνα,Μαλακάσας ώρα 2,30 μ.μ. κόμβος Μαλακάσας) και μαζί με τους κατοίκους της Φθιώτιδας που θα διαδηλώνουν την ίδια ώρα στη Τραγάνα,
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ και να ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΝΟΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2009 συνεδρίασε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατ. Αττικής και - ανάμεσα στα άλλα θέματα- συζήτησε και αυτό των ΔΙΟΔΙΩΝ.

Στην συνεδρίαση, πέρα από μεγάλο αριθμό πολιτών παραβρέθηκαν και οι:

ΒΟΡΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δήμαρχος ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ

ΓΑΒΡΙΗΛ ΓΙΩΡΓΟΣ Δήμαρχος ΩΡΩΠΟΥ

ΛΙΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δήμαρχος ΚΑΛΑΜΟΥ

ΛΙΤΣΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Πρόεδρος ΜΑΛΑΚΑΣΑΣ

ΚΕΛΙΔΟΥ ΕΥΔΟΞΙΑ Πρόεδρος ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ

ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΝΙΚΟΣ Πρόεδρος ΒΑΡΝΑΒΑ

ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ ΑΛΕΞ. Πρόεδρος ΑΦΙΔΝΩΝ

ΚΟΛΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ πρώην Πρόεδρος ΒΑΡΝΑΒΑ

Περιληπτικά οι τοποθετήσεις έχουν ως έξης:

Λ. ΚΟΥΡΗΣ Νομάρχης Ανατ. Αττικής

Κατά την αρχική εγκατάσταση των διοδίων στις Αφίδνες δεν εξαιρέθηκαν οι κάτοικοι της περιοχής από την καταβολή τους, όπως έγινε σε άλλες περιοχές. Η Εθνική Οδός είναι βασικός οδικός άξονας, αφού δεν υπάρχει άλλο συμπληρωματικό οδικό δίκτυο. Ο παράπλευρος δρόμος είναι ανολοκλήρωτος και ασυντήρητος. Ούτε καλό οδόστρωμα έχει, ούτε φωτισμό, ούτε διαγράμμιση.

Προτείνει την μεταφορά των διοδίων Αφιδνών μετά την Μαλακάσα και τον περιορισμό της κίνησης των φορτηγών στον παράδρομο.

Ζήτησε συνάντηση με κ. Ρέππα και κ. Μαγκριώτη.

Αν φτιαχτεί σωστός παράδρομος ας μπουν διόδια

ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ Νομ. Σύμβουλος Ν.Α.Σ.

Οι 5 συμβάσεις παραχώρησης των Εθνικών Οδών ψηφίσθηκαν από Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Δεν συμφωνεί με μεταφορά του προβλήματος σε άλλη περιοχή. Απαιτείται συνολική θέση ενάντια στα διόδια. Ο ρόλος των εκλεγμένων της Τ.Α. είναι κοντά στους αγώνες του Λαού.

ΒΟΡΡΙΑΣ Δήμαρχος Αγ. Στεφάνου

Διάβασε την απόφαση των Δημάρχων και Κοινοταρχών. Είπε ότι όταν εφαρμοσθεί ο "Καποδίστριας 2" κάτοικοι του ίδιου Δήμου θα πληρώνουν διόδια για να μεταβούν στην έδρα του Δήμου. Επεσήμανε την δυνατότητα της εταιρίας να προχωρήσει σε αύξηση της τιμής το 2010 και 2011. Τόνισε την αναγκαιότητα για άμεση συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό.

ΜΠΑΛΗΣ Επικεφαλής "ΔΥΝΑΜΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ"

Σε γενικές γραμμές συμφωνεί με την πρόταση ψηφίσματος. Αν ολοκληρωθούν οι παράδρομοι θα κινούνται όλοι εκεί. Η Νομαρχία δεν έχει κάνει τίποτα μέχρι σήμερα ούτε κινητοποίηση, ούτε διαβούλευση, αν και είχε πάρει σχετική απόφαση το Νομ. Συμβούλιο από 3 Μαρτίου.

Στην Μαλακάσα η εταιρία εισπράττει διόδια με μορφή "κλεφτοκοτά" (κοντέινερ, χωρίς μπάρα).

Είναι γεγονός ότι την σύμβαση την ψήφισε και το ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ζήτησε πλήρη κατάργηση των διοδίων και να πάνε στα όρια του Νομού.

Λ. ΚΟΥΡΗΣ Νομάρχης Ανατ. Αττικής

Το τότε ψήφισμα αφορούσε διόδια Αγ. Στεφάνου και Βαρυμπόμπης. Έγινε διαβούλευση με Ο.Τ.Α. περιοχής. Αναζητήθηκε λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος με εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης. Οργανώθηκε κινητοποίηση σε συνεργασία με τους Ο.Τ.Α. της περιοχής.

Στις τελευταίες κινητοποιήσεις δεν κλήθηκε, ούτε ενημερώθηκε ο Νομάρχης. Συμφωνεί με διόδια στα όρια του Νομού.

ΚΑΝΤΕΡΕΣ Νομ. Σύμβουλος και Βουλευτής Ν.Δ.

Να λύσει το θέμα το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Τα ψηφίσματα είναι λόγια, πράξη μπορεί να κάνει μόνο ο Υπουργός. Να γίνει συζήτηση μαζί του για λύση.

ΛΙΤΣΑΣ Πρόεδρος Μαλακάσας

Ο τότε Υπουργός (Ξανθόπουλος) δεσμεύθηκε για παράπλευρους και σε Αφίδνες, Πολυδένδρι, Μαλακάσα, Αυλώνα.

Στην Μαλακάσα σταμάτησαν, μετά από κινητοποίηση οι εργασίες και ανήμερα εκλογών τοποθέτησαν κοντέινερ και εισπράττουν διόδια.

Γιατί Πολυδένδρι και Αυλώνα δεν τους σταμάτησαν και ολοκληρώθηκαν εκεί τα διόδια;

Αποτελεί κατάντια το ξεπούλημα της Εθν. Οδού. Αποτελεί υποβάθμιση της ποιότητα ζωής και παράλληλα οικονομική αφαίμαξη. Τίθεται θέμα αντισυνταγματικότητας, αφού υπήρχε ήδη ο δρόμος. Υποβαθμίζεται το περιβάλλον, μειώνεται η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Είναι παράλογο έναν δρόμο που μας δημιουργεί προβλήματα, αφού κόβει τις πόλεις μας στα δύο, να μην μπορούμε τουλάχιστον να τον χρησιμοποιήσουμε.

ΑΣΠΡΑΔΑΚΗΣ Νομ. Σύμβουλος και Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Παλιά συζητούσαμε να μην πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι της περιοχής, αντί γι΄ αυτό τοποθετήθηκαν νέα ακριβά διόδια. Επαναδιαπραγμάτευση με στόχο ή να πάνε στα όρια του Νομού, ή να δοθεί e-pass στους μόνιμους κατοίκους της περιοχής. Υπάρχει βούληση από τον Υπουργό, αλλά να πιέσουμε κι εμείς με κινητοποιήσεις.

ΣΤΕΡΓΙΟΥ Επικεφαλής "ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ"

Η αντίδραση άρχισε από τον Ωρωπό για τα δέντρα που κόπηκαν στην Μαλακάσα. Σημασία δεν έχουν τα ψηφίσματα, αλλά το τι θα κάνουμε (λήψη απόφασης). Είναι απαράδεκτο να συγκεντρώνονται χρήματα στην Αττική για δρόμους άλλων περιοχών. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για κατάργηση και ταυτόχρονα για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης.

Δεν είναι σωστό να μιλάμε μόνο για τα χωριά μας, υπάρχουν τα ίδια προβλήματα σε όλη την Ελλάδα.

Η Κυβέρνηση, αν θέλει, μπορεί να καταργήσει την σύμβαση κι αυτό να ζητήσουμε.

Να κινηθούμε και νομικά και να γίνει προσφυγή αντισυνταγματικότητας.

Να στηρίξουμε τον αγώνα του Λαού για κατάργηση των διοδίων.

ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Νομ. Σύμβουλος της Ν.Α.Σ.

Συμπορευόμαστε στον αγώνα των κατοίκων για να καταργηθούν τα διόδια. Μην ξεχνάμε ότι η συγκέντρωση του Λαού στο Αγ. Στέφανο απέτρεψε εκεί τα διόδια.

Πληρώνει ο Λαός και με διόδια και με φόρους και με τα τέλη κυκλοφορίας τους δρόμους. Είναι μια ακόμη έμμεση φορολόγηση του Λαού.

Κατάργηση όλων των διοδίων σε όλη την χώρα. Με τον αγώνα του Λαού θα καταργηθούν τα διόδια.

ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΣ Νομ. Σύμβουλος ΛΑ.Ο.Σ.

Αποτελεί θέση μας να μην υπάρχουν διόδια στις Αφίδνες, αλλά στα όρια του Νομού. Η παράταξή μας είναι στην διάθεση των Δημάρχων, σε ότι αποφασίσουν.

ΠΑΤΖΑΣ Επικεφαλής Ν.Α.Σ.

Ίδιο είναι το πρόβλημα σε όλη την Ελλάδα. 45 χρόνια πληρώνουμε για τους ίδιους δρόμους κι ακόμη πληρώνουμε. Κατάργηση όλων των διοδίων, χωρίς την τοποθέτηση νέων.

Διάβασε την πρόταση ψηφίσματος της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας.

ΔΑΜΑΣΚΟΣ Νομ. Σύμβουλος πλειοψηφίας Ν.Σ.

Ο κόσμος βρίσκεται σε οριακή οικονομική κατάσταση. Ότι αλλάζει στην καθημερινότητά του κάνει το ποτήρι να ξεχειλίζει. Υπάρχει οργή και αγανάκτηση για τα διόδια, την ταλαιπωρία και την ρύπανση.

Η περιοχή αστικοποιείται και δεν υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο.

ΚΕΛΙΔΟΥ Πρόεδρος Καπανδριτίου

Παρακαλεί τους Νομαρχιακούς Συμβούλους να συμπαρασταθούν με βάση το αίτημα των Δημάρχων και Κοινοταρχών.

Η σύμβαση έχει κενά και παραβιάζει την αρχή της ισότητας των πολιτών.

Ζητεί ομόφωνη απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου.

ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ Πρόεδρος Αφιδνών

Η Κοινότητα Αφιδνών έχει περισσότερα προβλήματα από τα διόδια σε σχέση με τις άλλες περιοχές. Πέρα από την οικονομική επιβάρυνση, υπάρχει και επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα σταματημένα αυτοκίνητα.

Η συνάντηση με τον Υπουργό να γίνει παρουσία και των Βουλευτών της Αττικής.

Να γίνουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις μετά από πρόταση των Δημάρχων και Κοινοταρχών.

Να εκδοθεί Κάρτα για τους κατοίκους της περιοχής.

Μετά την διαλογική συζήτηση τον Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία:

Συμφωνεί με την πρόταση των Δημάρχων και Κοινοταρχών της περιοχής.

Απαιτεί την μεταφορά των διοδίων του Σταθμού Αφιδνών στα όρια του Νομού.

Ζητά συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό.

Συμπαραστέκεται στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ-ΚΟΙΝΟΤΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Οι παρακάτω που υπογράφουμε Δήμαρχοι και Πρόεδροι Κοινοτήτων, μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήσαμε σήμερα Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009 και μετά από διαλογική συζήτηση, κατά την οποία εξετάσθηκαν όλες οι παράμετροι του προβλήματος της τοποθέτησης διοδίων στην Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας, απεφάσισαν να προετείνουν ομόφωνα:
1. Κατάργηση όλων των διοδίων εντός του Νομού Αττικής
2. Επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και της αναδόχου εταιρίας.
3. Άμεση συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Κατασκευών.
Αφού συντάχθηκε το παρόν υπογράφεται όπως παρακάτω:
ΚΑΛΑΦΑΤΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρόεδρος ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ
ΒΟΡΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δήμαρχος ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΓΑΒΡΙΗΛ ΓΙΩΡΓΟΣ Δήμαρχος ΩΡΩΠΟΥ
ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Δήμαρχος ΑΝΟΙΞΗΣ
ΛΙΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δήμαρχος ΚΑΛΑΜΟΥ
ΛΙΤΣΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Πρόεδρος ΜΑΛΑΚΑΣΑΣ
ΡΟΥΣΣΗΣ ΘΩΜΑΣ Πρόεδρος ΣΥΚΑΜΙΝΟΥ
ΚΕΛΙΔΟΥ ΕΥΔΟΞΙΑ Πρόεδρος ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΝΙΚΟΣ Πρόεδρος ΒΑΡΝΑΒΑ
ΒΑΣΙΛΑΚΟΣ Σ. Αντιπρόεδρος ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙΟΥ
ΠΑΣΙΠΟΥΛΑΡΙΔΗΣ ΑΒΡΑΑΜ Δήμαρχος ΔΡΟΣΙΑΣ
ΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Αντιπρόεδρος ΑΦΙΔΝΩΝ
ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΘΩΜΑΣ Πρόεδρος ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ Ν.Α.Σ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στην συνεδρίαση του ΝΣ Αν. Αττικής στις 19/10/09 η Νομαρχιακοί Σύμβουλοι της ΝΑΣ κατέθεσαν το παρακάτω σχέδιο ψηφίσματος το όποιο οι άλλες παρατάξεις το οποίο καταψηφίστηκε απ’ όλες τις άλλες παρατάξεις.

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αν. Αττικής στην συνεδρίαση του στις 19/10/09 έπειτα από διαλογική συζήτηση για το θέμα των διοδίων.

Διαπιστώνει ότι τα διόδια που επέβαλλε η κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ μέσα από την σύμβαση παραχώρησης της εθνικής οδού στο πολυεθνικό κεφάλαιο. Είναι σύμβαση που έδωσε δικαίωμα στις κατασκευαστικές εταιρίες να εισπράττουν διόδια για ένα έργο το όποιο θα κατασκευάσουν στο μέλλον με χρήματα του Ελληνικού λαού αυξάνει το κόστος μετακίνησης των εργαζομένων και των εμπορευμάτων μέσα στις αντίξοες σημερινές συνθήκες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός.

Τέλος το Ν.Σ. Αν. Αττικής χαιρετίζει και στηρίζει τον αγώνα των κατοίκων της Βόρειας Αττικής αλλά και άλλων περιοχών της χώρας που αυτές τις μέρες βρίσκονται σε αγωνιστική κινητοποίηση για το θέμα αυτό.

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αν. Αττικής απαιτεί :

    • Κατάργηση όλων των διοδίων και όχι την δημιουργία νέων.
    • Κατάργηση των Συμβάσεων Παραχώρησης των Εθνικών Δρόμων.
    • Συμπαράσταση στον αγώνα των κατοίκων και των εργαζόμενων της περιοχής.
    • Οι Εθνικοί Δρόμοι είναι περιουσία του λαού και όχι των ιδιωτικών εταιριών.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2009




Νέες κινητοποιήσεις κατά της αύξησης των διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας προγραμματίζουν οι κάτοικοι από οκτώ δήμους της βορειανατολικής Αττικής για την Κυριακή 18/10.

Η συγκέντρωση θα ξεκινήσει στις 10.30 το πρωί στα διόδια της Μαλακάσας και θα ακολουθήσει πορεία προς τα διόδια των Αφιδνών.

Συμμετέχουν οι κάτοικοι από τους δήμους και κοινότητες Αγίου Στεφάνου, Πολυδενδρίου, Καπανδριτίου, Κρυονερίου, Αφιδνών, Ωρωπού, Μαλακάσας και Αυλώνα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ


Πριν μερικές μέρες, την ημέρα των εκλογών, η ιδιωτική εταιρεία « ΝΕΑ ΟΔΟΣ», στην οποία έχει εκχωρηθεί η κερδοσκοπική εκμετάλλευση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας από τη Μεταμόρφωση μέχρι το Μαλλιακό, παρά τις διαμαρτυρίες των χιλιάδων κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής προχώρησε πραξικοπηματικά και εσπευσμένα στην εγκατάσταση νέων διοδίων στη Μαλακάσα, παρά τις μέχρι τώρα διαβεβαιώσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση, ότι τα έργα γίνονταν για «κυκλοφοριακές ρυθμίσεις» . Εκτός αυτού προχώρησε σε νέες αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων. Οι νέες αυτές αυξήσεις που θα φθάσουν το 70% με το πρόσχημα της χιλιομετρικής χρέωσης ,η τοποθέτηση διοδίων και στην είσοδο της Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας στις Αφίδνες και η τοποθέτηση πλευρικών νέων σταθμών διοδίων σε Κρυονέρι, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα και Θήβα θα επιβαρύνει περισσότερο το εισόδημα των κατοίκων της ήδη υποβαθμισμένης από την αδιαφορία του κράτους περιοχής μας, όπως και των όμορων περιοχών και των εργαζομένων ,που χρησιμοποιούν την Ε.Ο πηγαίνοντας στις εργασίες τους καθώς δεν υπάρχουν παράδρομοι, ούτε αστική συγκοινωνία και κατάλληλο οδικό δίκτυο.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ για μια ακόμη φορά το απαράδεκτο και προκλητικό ξεπούλημα των εθνικών δρόμων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να καταργηθούν οι αποικιακές αυτές συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων ,που είναι δημόσια περιουσία και ανήκουν στο λαό που τους έχει χρυσοπληρώσει.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να κατασκευαστούν άμεσα οι παράδρομοι και τα αναγκαία έργα υποδομής για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ άμεσα να καταργηθούν τα νέα διόδια στη Μαλακάσα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ άμεσα να σταματήσει η εξαγγελθείσα νέα αύξηση των διοδίων Αφιδνών.
ΚΑΛΟΥΜΕ το λαό της περιοχής μας τη Κυριακή 11 Οκτώβρη ώρα 10 π.μ. σε Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο κόμβο της Μαλακάσας .(Προσυγκέντρωση 9,30 π.μ. στο σταθμό ΚΤΕΛ Ωρωπού)ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ και ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ στη συγκέντρωση των κατοίκων των Αφιδνών στο πάρκο πριν την Εθνική οδό στις 11 π.μ. ΕΝΩΝΟΥΜΕ τη φωνή μας με τους κατοίκους και τους εργαζόμενους τηςΒ.Α. Αττικής.
ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙΟΧΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ- ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΩΡΩΠΟΥ-ΜΑΛΑΚΑΣΑΣ

ΑΥΞΗΣΗ 52,7% ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕΧΡΙ ΛΑΜΙΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας prok@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

Κατά 52,7% ακρίβυνε το ταξίδι με Ι.Χ. αυτοκίνητο μέχρι τη Λαμία. Η χρέωση γίνεται πλέον με το χιλιόμετρο για τους οδηγούς που κινούνται στο τμήμα Αθήνας- Λαμίας του αυτοκινητόδρομου Πάτρας- Αθήνας- Θεσσαλονίκης- Ευζώνων (ΠΑΘΕ).

Ωστόσο για τους κατοίκους των περιοχών Μαλακάσας, Καλάμου, Καπανδριτίου, Αφιδνών, Ωρωπού, Βαρνάβα και Πολυνερίου η αύξηση στα διόδια έφθασε το 74,3%! Το πάτημα του γκαζιού χρεώνεται προς 0,037 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Από χθες τέθηκαν σε λειτουργία και τα πλευρικά διόδια εισόδου στον άξονα σε Μαλακάσα, Καπανδρίτι, Οινόφυτα, Θήβα και Τραγάνα, ενώ καταργήθηκε η προσωρινή τιμή (1,40 ευρώ) στον σταθμό διοδίων στις Αφίδνες, όπου οι οδηγοί πληρώνουν πλέον 1,85 ευρώ προς Λαμία και Αθήνα. Η αλλαγή του συστήματος πληρωμής των διοδίων συνοδεύεται με νέα τέλη και νέους σταθμούς- μετωπικούς και πλευρικούς. Σύμφωνα με τους υπευθύνους της Κοινοπραξίας, «με το νέο σύστημα ευνοούνται όσοι οδηγοί διανύουν μικρές αποστάσεις, ενώ για όσους διανύουν όλη τη διαδρομή τα διόδια θα είναι ακριβότερα».

Έτσι, το ταξίδι έως τη Λαμία- μετ΄ επιστροφής- από 8,25 ευρώ αυξήθηκε στα 12,60 ευρώ. Για τις κοντινότερες αποστάσεις, μέχρι την Τρίτη, οι οδηγοί που κατευθύνονταν προς τα Οινόφυτα και το Σχηματάρι (Χαλκίδα) πλήρωναν- μετ΄ επιστροφής- συνολικά 5,50 ευρώ. Σήμερα, με το νέο σύστημα η χρέωση για την ίδια διαδρομή είναι 3,70 ευρώ.

«Το νέο σύστημα επιβαρύνει περισσότερο τους κατοίκους των Αφιδνών, του Καπανδριτίου, του Πολυδενδρίου, του Ωρωπού, του Καλάμου και του Βαρνάβα», επισημαίνει ο ελεύθερος επαγγελματίας, κάτοικος Αφιδνών, Τάκης Κουρής. «Με το προηγούμενο καθεστώς στην κατεύθυνση προς Αθήνα δεν πληρώναμε διόδια. Πληρώναμε μόνο προς Λαμία 2,75 ευρώ. Τώρα πρέπει να πληρώνουμε 3,7 ευρώ (1,85 συν 1,85 ευρώ).

Όσον αφορά τους παράδρομους τώρα, είναι όλοι σε κάκιστη κατάσταση, γεμάτοι λακκούβες- κυρίως από τη διέλευση των φορτηγών. Ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος την περασμένη άνοιξη, όταν κάναμε τις κινητοποιήσεις, μάς είχε υποσχεθεί ότι πριν προχωρήσουν σε αυξήσεις θα είχε φτιαχτεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο και θα υπήρχε άλλη τιμολογιακή πολιτική για τους κατοίκους των γύρω περιοχών. Τίποτα από αυτά δεν έγινε».


ΘΥΕΛΛΑ ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
από τους κατοίκους Αφιδνών, Καπανδριτίου, Ωρωπού, Πολυνερίου, Καλάμου, Βαρνάβα: από 2,75 ευρώ, πληρώνουν 3,70